Wie

 iWill: anders zien, anders doen

iWill is er voor ondernemers. Het bureau helpt ondernemers en managementteams om vanuit een heldere visie en meetbare doelen het maximale uit hun bedrijf én zichzelf te halen.

Wat kenmerkt een succesvolle onderneming? Volgens iWill is dat het realiseren van duurzame groei waarbij er een balans is tussen presteren en innoveren: op korte termijn een goed rendement en op lange termijn waarborgen van de toegevoegde waarde. iWill helpt deze groei te realiseren en een gezonde balans tussen presteren en innoveren te vinden. Niet alleen in het bedrijf, maar ook bij de ondernemer en de medewerkers.

Cut the Crap Goal
“Het maximale halen uit de ambities en de potentie van de ondernemer en zijn bedrijf”

1111 Business Builders
iWill is een onderdeel van 1111 Business Builders. Deze organisatie richt zich met denk- en daadkracht op het vercommercialiseren van technische innovaties.

Wil Ruijsbroek

Will5 web

Even voorstellen: mijn naam is Wil Ruijsbroek en oprichter van iWill. Sinds 1997 ondersteun ik ondernemers en managementteams bij de groei en ontwikkeling van hun bedrijf met alle uitdagingen, frustraties en euforische momenten die daarbij horen. Ik heb een passie voor ondernemerschap en vind het geweldig om ondernemers bij te staan in hun dagelijkse avontuur van het ondernemen. Mijn visie op het ondernemerschap heeft zich in de loop der jaren vertaald naar een resultaatgerichte aanpak. Sinds 2008 breng ik die aanpak in praktijk als zelfstandig ondernemer onder de naam iWill.

Achtergrond
Ik heb een achtergrond in technische bedrijfskunde. Techniek in brede zin vind ik interessant: het geeft mogelijkheden tot innoveren. In bedrijfskunde zit mijn toegevoegde waarde: wat is de juiste strategie, hoe kunt u waarde toevoegen, wat is de juiste marketing- en salesaanpak, welke mogelijkheden biedt internet, hoe kan het rendement omhoog? Kortom: wat zijn de mogelijkheden en hoe kan het beter?

Hogeschool Rotterdam
Naast mijn werk voor iWill, ben ik verbonden aan de Hogeschool Rotterdam. Mijn werkzaamheden bij het Kenniscentrum Innovatief Ondernemerschap, richten  op ondernemerschap in de creatieve industrie en innovatieve businessmodellen waarbij creativiteit en commercie elkaar versterken.

Meer informatie over mij vind je op: linkedin Wil Ruijsbroek

Michiel Poppink

mpo2

Mijn naam is Michiel Poppink. Sinds jaar en dag fascineert het mij om nieuwe markten te exploreren, te zoeken naar nieuwe waarde voor klanten en effectieve salesafdelingen in te richten bij klanten. Op basis van deze marktsignalen ontwikkel ik een visie en een strategie om nieuwe business te ontwikkelen en ga ik indien gewenst ook aan de slag om daadwerkelijk deze sales te realiseren. Ik ben een sterke aanhanger van methode DOEN (gewoon handen uit de mouwen) en ik vind het dan ook prachtig in onontgonnen terrein aan de slag te zijn. Ik help ondernemers met het versterken van de commerciële kant van hun organisatie en met new business development. Samen een strategie ontwikkelen, acquisitiegesprekken voor- en nabespreken of gezamenlijk op pad om een prospect te bezoeken.

Achtergrond
De Hoge Hotelschool in Maastricht heb ik afgerond waarna ik bij Randstad Uitzendbureau heb ik mijn salesvaardigheden ontwikkeld. Deze kennis heb ik toegepast in twee bedrijven die ik daarna heb opgezet. Na een aantal jaren heb ik deze activiteiten overgedragen aan mijn compagnons en ben ik de advieswereld ingerold. In acht jaar tijd heb ik commercieel en innovatieadvies gegeven aan een grote verscheidenheid van MKB ondernemers. Naast advieswerkzaamheden heb ik mij gericht op het initiëren van nieuw platforms. Samen met sleutelspelers heb ik platforms geïnitieerd rondom app development, narrow casting en security. Nieuwe verbindingen voor nieuwe business was daarbij telkens het leidend thema. Zowel verbindingen tussen MKB ondernemers onderling als MKB ondernemers met grote bedrijven (Schiphol, Mars, DE) en nonprofit organisaties (politie en brandweer).

In de media

Ontmoeting Maxima
Als lid van de Raad voor de Microfinanciering bezocht prinses Maxima eind 2010 de Creative Factory in Rotterdam. De Creative Factory is een incubator voor creatieve bedrijven en ik coach er de jonge ondernemers. We spraken over de toegevoegde waarde van een coach bij de start van een bedrijf.

iWill Maxima

Interview Pytch
Pytch is een onafhankelijk platform dat de creatieve industrie in Nederland verbindt, in beeld brengt en inspireert. Pytch gelooft dat het verbinden van mensen uit diverse disciplines leidt tot nieuwe inzichten, tot inspiratie én tot innovatie.

Pytch iWill